In Bible times transportation was walking, riding a horse or donkey, or sailing on a ship. Gli rispose: «Di’ che questi miei due figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno». 16 Gli undici discepoli, intanto, andarono in Galilea, sul monte che Gesù aveva loro indicato. “whoever wishes to be become great among you shall be your servant, and whoever wishes to first among you shall be your slave.” Greatness in the kingdom comes from being a servant and a slave. • Matteo 20,28: Il riassunto della vita di Gesù. Matteo 20,20-28. Dal Vangelo secondo Matteo 20,17-28 In quel tempo, mentre saliva a Gerusalemme, Gesù prese in disparte i Dodici e lungo la via disse loro: “Ecco, noi stiamo salendo a Gerusalemme e il Figlio dell’uomo sarà consegnato ai sommi sacerdoti e agli scribi, che lo condanneranno a morte e lo consegneranno ai pagani perché sia schernito e flagellato e crocifisso; ma il terzo giorno risusciterà”. In quel tempo, 20 si avvicinò a Gesù la madre dei figli di Zebedèo con i suoi figli e si prostrò per chiedergli qualcosa. In quel tempo, gli undici discepoli, andarono in Galilea, sul monte che Gesù aveva loro fissato. 20 Allora gli si avvicinò la madre dei figli di Zebedeo con i suoi figli e si prostrò per chiedergli qualcosa. 1 Passato il sabato, all'alba del primo giorno della settimana, Maria di Màgdala e l'altra Maria andarono a visitare il sepolcro.2 Ed ecco che vi fu un gran terremoto: un angelo del Signore, sceso dal cielo, si accostò, rotolò la pietra e si pose a sedere su di essa.3 Il suo aspetto era come la folgore e il suo vestito bianco come la neve. And the reason the new generation makes the same mistakes? They fail to listen to the previous generation. Gesù chiama i discepoli e parla loro dell'esercizio del potere: "I capi delle nazioni, voi lo sapete, dominano su di esse e i grandi esercitano su di esse il potere. Egli le disse: «Che cosa vuoi?». While it may be common practice for those that do not know the Lord to use their power in a tyrannical manner to push around those under them, Jesus tells us in vs. 26 that it is not to be that way among believers. James and John were two of the three apostles who were closest to Jesus. 20—28. This should have been a sobering reminder of what Jesus had just told them in verses 18 & 19 about going to Jerusalem where He would suffer many things, be delivered to the chief priests and scribes, be condemned to death, then be delivered to the Gentiles and crucified. “Lord it over” is a strong term that has the idea of ruling down on the people, and in that day this was easily understood since most of the governments of the day were a form of dictatorship – most of them tyrannical in nature. Is 42,1-9; 49,1-6; 50,4-9; 52,13-53,12). If you want to be first, then you have to go another step and become a doulos – a slave. From the eternal point of view they are a dead end. The old cross destroyed confidence in the flesh; the new cross encourages it. Dutchess County (Anno II), 28/07/18 - Sabato 16a sett. 20Allora gli si avvicinò la madre dei figli di Zebedeo con i suoi figli e si prostrò per chiedergli qualcosa. He is taught, but he does not listen. 3 Aveva un aspetto splendente come un lampo e una # 28,3 La veste candida è simbolo di risurrezione. 25Ma Gesù li chiamò a sé e disse: «Voi sapete che i governanti delle nazioni dóminano su di esse e i capi le opprimono. “You do not know what you are asking for. How could this woman be so bold to ask such a thing. 23Ed egli disse loro: «Il mio calice, lo berrete; però sedere alla mia destra e alla mia sinistra non sta a me concederlo: è per coloro per i quali il Padre mio lo ha preparato». Lo spunto dal Vangelo di oggi 20 Settembre 2020 Domenica: “non posso fare delle mie cose quello che voglio? In quel tempo, Gesù si ritirò verso la zona di Tiro e di Sidòne. 20 Then the mother of Zebedee’s sons came to Jesus with her sons and, kneeling down, asked a favor of him. Then the mother of the sons of Zebedee came to Him with her sons, bowing down, and making a request of Him. Ed egli soggiunse: "Il mio calice lo berrete; però non sta a me concedere che vi sediate alla mia destra o alla mia sinistra, ma è per coloro per i quali è stato preparato dal Padre mio". 24/07/18 - Martedì 16a sett. Agivano secondo i propri interessi (cf. LEGGI IL BRANO DEL VANGEL. Egli le disse: «Che cosa vuoi?». And a true servant will sacrifice for the sake of others in the name of Christ. Rispose Gesù: "Voi non sapete quello che chiedete. What evidence of that is there? For comments, please e-mail Church office, Subscribe to Pastor Harris’ weekly Sermon Notes via email – Click Here, Grace Bible Church Famous people such as athletes, media personalities, actors and actress and such can gain such power because people hold them in awe. Se vuoi saperne di più, consulta la cookie policy. • Gesù e i discepoli sono in cammino verso Gerusalemme (Mt 20,17). Ed ecco una donna Cananea, che veniva da quella regione, si mise a gridare: «Pietà di me, Signore, figlio di Davide!Mia figlia è molto tormentata da un demonio». They will have to be able to “drink the cup” that Jesus was about to drink. The Scriptures tell us that the Holy Spirit now indwells every true believer. Proposta totalmente nuova per la società di quel tempo. My daughter, the doctor, etc. ; At 1,10. In this case we see the mother of James and John seeking to use her relationship Jesus’ aunt to gain prominent positions for her two sons – Jesus’ cousins. Are you ready and willing to do so as well? Today we come to a text that shows once again that man has not changed. If that is the example set by our master, then what should be the mark of our lives. Do humility and servant-hood characterize your life? There are also those that abuse their positions of authority. Reina-Valera 1960 (RVR1960) 158 Myers Corners Road Ask the person on the street what success is and you will find for the most part that people define success in terms of money, prestige, position, power or fame. To communicate with someone you had to go see them or have someone hand deliver the parchment or papyrus letter you had written. I found this quote from an unknown source in one of my commentaries that describes change well. Non così tra di voi: colui che vorrà diventare grande tra voi, si farà vostro servo, e colui che vorrà essere il primo tra voi, si farà vostro schiavo". Matteo 28,18-20 In all humility be the slave of Christ and serve Him and His people and let God be the one that exalts you. Egli le disse: “Che cosa vu… Chiudi Diane had to deal with such a person on Friday. There is a lot of truth in the saying, “It is not what you know, it is who you know.” We often find that positions are not filled with the person best qualified, but the person with the best connections. i.e. In some ways John may have drunk more deeply from the cup of suffering than those who were put to death for he had to endure the hatred of this world the longest. 18 Settembre, 2018 ... Lascia un commento Annulla risposta. • Gesù dice: "Tra di voi non sia così!" 6:20). Verse 20. As demonstrated by their continued bickering which continued even to the night of the Last Supper, they were indignant that James and John were trying to gain a higher position over them through their kinship to Jesus. Allora gli si avvicinò la madre dei figli di Zebedeo con i suoi figli, e si prostrò per chiedergli qualcosa. La sofferenza e la croce non si combinavano con l'idea che avevano del messia. How much are you willing to sacrifice in the service of your master? She is asking that Jesus make her two sons the two highest ranking officials in the kingdom under Jesus. Is Jesus really your lord or just a commodity that you are seeking to use to gain what you want? Paul often referred to Himself in this manner, a bond-servant, a slave of Christ (Rom 1:1; Phil 1:1; Tit 1:1 etc.). Matteo 20,20-28. 20 Allora gli si avvicinò la madre dei figli di Zebedèo con i suoi figli, e si prostrò per chiedergli qualcosa.21 Egli le disse: «Che cosa vuoi?».Gli rispose: «Di' che questi miei figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno». Are you still seeking after what the world values, or what God values. James & John claimed that they were able to drink the same cup that Jesus was about to drink, and in fairness to John, only he and Peter followed Jesus after He was arrested. James & John wanted to know what was in it for them, and they used their mother and their kinsman relationship with Jesus as a means to get what they wanted. The rulers of the gentiles would lord it over their subjects. Leaders in the church are to be slaves of Christ and servants of His people. padre Lino Pedron è uno dei tuoi autori preferiti di commenti al Vangelo? Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Vangelo del 25 Luglio 2019: Matteo 20, 20-28 con il commento di don Franco Mastrolonardo Pregaudio Puntogiovane. Ed io, cosa cerco nel mio rapporto con Dio e cosa chiedo nella preghiera? Risponde ai figli e non alla madre: "Voi non sapete quello che chiedete. 24Gli altri dieci, avendo sentito, si sdegnarono con i due fratelli. In questa auto definizione di Gesù sono implicati tre titoli che lo definiscono e che erano per i primi cristiani l'inizio della Cristologia: Figlio dell'Uomo, Servo di Yavè e fratello maggiore (Parente prossimo o Gioele). Yet, at this point in time, the disciples were still infected with worldliness. Many of us have worked under such kind of people. (Anno II), 27/07/18 - Venerdì 16a sett. Though technology has changed, man has not. Then with the coming of the Holy Spirit they really began to live for Christ rather than themselves. Jesus’ first response seeks to bring them back to reality. We are not to be like the world including the manner in which our rulers and great men function. (If you would like to receive Pastor Harris’ weekly sermons via e-mail, Click here), “So You Want to Be Great” Matteo 19,28. A sham servant avoids suffering. Are you able to drink the cup that I am about to drink?” He questions them as to whether they realized the high price that would have to be paid to be counted worthy of the position they were seeking. Commento al vangelo 25 luglio 2018 - S. Giacomo il Maggiore: Mt 20,20-28 25 luglio Nei nostri desideri che diventano preghiere spesso mischiamo qualcosa di buono e qualcosa di meno buono. Turn to Matthew 20:20. TESTO Commento Matteo 20,20-28 a cura dei Carmelitani . She does so as one would approach an oriental king. Agenzia SIR (Omelia del 20 Settembre 2020) Commento su Matteo 20,1-16 In quel tempo, Gesù disse ai suoi discepoli questa parabola: «Il regno dei cieli è simile a un padrone di casa che uscì all'alba per prendere a giornata lavoratori per la sua vigna. E Gesù completa la sua frase dicendo: "però non sta a me concedere che vi sediate alla mia destra o alla mia sinistra, ma è per coloro per i quali è stato preparato dal Padre mio". The drive within man is to control his future and that means being able to control those around him as well. Modern man is no different from ancient man. (Anno II), 26/07/18 - Giovedì 16a sett. "Gli altri dieci, udito questo, si sdegnarono con i due fratelli". James and John did drink the cup of Christ’s suffering. “It is archaic, out of date, behind the times.” They suppose that man has advanced beyond the wisdom of … It was a wrong thing to seek that for several reasons, among them the inappropriateness of asking for this right after Jesus had told them He was going to Jerusalem to suffer and die; they had not considered the price that would have to be paid; it was not Jesus’ place to appoint those positions; and most of all, it was wrong because it demonstrated that they – and the other disciples – were still largely infected with the world’s values. The disciples continued to bicker about who was the greatest until Jesus had been crucified and was risen from the dead. It is not so among you, but whoever wishes to become great among you shall be your servant, and whoever wishes to be first among you shall be your slave; just as the Son of Man did not come to be served, but to serve, and to give His life a ransom for many.”, BEING GREAT IN THE WORLD – A Mother’s Request, The first thing we note in our text is a mother’s request. Commento al Vangelo del 11 Marzo 2020 – Servizio Pastorale Giovanile di Pompei – Mt 20, 17-28 Vangelo del Giorno «Chi vuole diventare grande tra voi, sarà vostro servitore e chi vuole essere il primo tra voi, sarà vostro schiavo». This is true with most everyone that holds positions of power. Il profeta Isaia lo aveva già annunziato (Is 50,4-6; 53,1-10). Salome comes to Jesus seeking to gain for her sons – and really for her self as well. The old cross slew men; the new cross entertains them. Because we humans like to have our pride built up. Verse 24 tells us that when the other ten disciples heard what James, John and their mother had done, they became indignant. 26Tra voi non sarà così; ma chi vuole diventare grande tra voi, sarà vostro servitore They, like Peter would later, boastfully claimed to be able to do something they were not yet prepared to do. La prima consiste nel consegnarsi, nel servire e dare la vita; la seconda consiste nel possedere, nell'asservire e dare la morte. Lui insegna contro i privilegi e contro la rivalità. Visualizza Mt 20,20-28 Il brano è un contrappunto tra due glorie: quella del Figlio dell'uomo e quella degli uomini. Gesù aveva già avvisato che il discepolo deve seguire il maestro e portare la sua croce dietro di lui (Mt 16,21.24), Ma i discepoli non capirono bene cosa stava succedendo (Mt 16,22-23; 17,23). # Mt 17,2 par. John also drank from that cup, but in a different way. The flesh, smiling and confident, preaches and sings songs about the cross, and before that cross it bows and toward that cross it points with carefully staged histrionics, but upon that cross it will not die and the reproach of that cross it stubbornly refuses to bear.” Such is the nature of Christianity in our land. They merchandise the gospel and make Jesus a commodity to market. Era una risposta sincera e Gesù conferma: "Voi lo berrete". Mc 14,3-12). But a slave was owned by his master and could only go and do what the master wanted. The slave is unconcerned for his own life, his own glory, his own power. (845)-298-8481, Loving the Brethren, Living Your Life, Behavior Toward Outsiders – 1 Thessalonians 4:9-12, God’s Will: Your Sanctification – 1 Thessalonians 4:1-8, Extending Ministry – 1 Thessalonians 3:1-13. Jesus Himself is the example of what it means to be great in the kingdom, of what it means to be a servant and a slave. Erano preoccupati solo dei loro interessi. ... Matteo 7, 21-29 con il commento di don Franco Mastrolonardo - Duration: 6:11. Matthew 20:20-28. La sua morte non sarà il frutto di un destino cieco o di un piano prestabilito, ma sarà la conseguenza dell'impegno liberamente assunto di essere fedele alla missione che ricevette dal Padre insieme ai poveri della sua terra. Man is innately self-centered and desires to gain for himself whatever he can. Non hanno una forte coscienza critica, e nemmeno si rendono conto della loro realtà personale. Commento al Vangelo del giorno – Mt 20, 20-28 A cura de i liturgia.silvestrini.org/commento/2017-07-25.html Raccomandato ma Santo vero. Gesù sa che lo uccideranno (Mt 20,8). The quickness of their answer that they were able to drink that cup demonstrates they had not taken into full consideration all that would mean. Gli dicono: «Lo possiamo». Too often we are no different – even our prayers often center on what we want rather than God’s glory and honor. Il profeta Isaia lo aveva già annunziato (Is 50,4-6; 53,1-10). Default. Now man can zip through the air faster than the speed of sound. He is still the same as he has always been. Vv. Gli rispose: «Di’ che questi miei due figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno». We like that sense of power over others. Is your concern what people do for you or what you do for them? 22 Rispose Gesù: «Voi non sapete quello che chiedete.Potete bere il calice che io sto per bere?». It is amazing to me, and yet at the same time not amazing that they would respond this way. In quel tempo, si avvicinò a Gesù la madre dei figli di Zebedèo con i suoi figli e si prostrò per chiedergli qualcosa. You would think that their minds would be on a lot of things other than what they would get in the kingdom. T. Ord. Santissima Trinità (Anno B) (31/05/2015) Vangelo: Mt 28,16-20 . Vangelo di Matteo 20,20-28. John was the only disciple at the foot of Jesus cross when He was crucified. James, John and their mother desired to gain the prominent positions from Jesus. This was a position lower than a servant for a servant was free to go as he pleased. Il nostro modo di vivere nella chiesa e nella comunità concorda con questo consiglio di Gesù? If you want to be great, you have to become a humble, selfless servant. John was the only apostle that did not die as a martyr but lived to be an old man and apparently died when he was exiled to the Island of Patmos. Here we find Salome is not just promoting her two sons for their sakes, but really for her own sake as well since she would then have “bragging rights,” i.e. Gli rispose: «Di’ che questi miei due figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno». Peter later denied Jesus, but John remained faithful. The manner in which they treat those under them makes us wonder, somewhat sarcastically, “who died and left them king.” Most of us have also had to deal at some time with some government bureaucrat who long ago forgot they were there to serve the people, and instead thinks they are there to command and issue edicts to the people. The mother of Zebedee's children. Jesus made this a more noble term by using it to describe His most faithful and favored disciples because it marked out the selfless, humble life they were to live. T. Ord. L'impero romano controllava il mondo, sottomettendolo con la forza delle armi e così, mediante tributi, tasse ed imposte, riusciva a concentrare la ricchezza mediante la repressione e l'abuso di potere. It also seems amazing that this would be on their minds again when only a short time earlier, only a few minutes or at most a couple of hours earlier, Jesus had told them again about what He would suffer in Jerusalem in just a few days. 19 Andate dunque, e fate discepoli di tutti i popoli, battezzandoli nel nome del Padre e del Figlio e dello Spirito Santo, 20 insegnando loro di osservare tutte le cose che io vi ho comandato.Or ecco, io sono con voi tutti i giorni, fino alla fine dell'età presente.Amen». Dal Vangelo secondo Matteo 20,20-28. They tell people what they want to hear – (Paul called it “tickling their ears” in 2 Tim. Jesus’ answer to her request in verse 20 is not really addressed to Salome, but to James and John instead. Does He indwell you? - Clicca qui per sapere il perché. (Sal 125), Qumran2.net, dal 1998 al servizio della pastorale. Mateo 20:28 Reina-Valera 1960 (RVR1960) 28 como el Hijo del Hombre no vino para ser servido, sino para servir, y para dar su vida en rescate por muchos. It is much easier to die for Christ than it is to live for Him. Sovverte il sistema ed insiste nell'atteggiamento di servizio che è il rimedio contro l'ambizione personale. He viewed himself as being owned by Jesus since he was bought with a price, Jesus’ own precious blood ( 1 Cor. - Ambitious request of the mother of the sons of Zebedee. Verse 28, “just as the Son of Man did not come to be served, but to serve, and to give His life a ransom for many.” Jesus did not come to exercise His power over man to make man serve Him, He came to serve man and pay the ransom price to redeem man. . If you want to be great, you do not need to exalt yourself. “The cross of popular evangelicalism is not the cross of the New Testament. 16 Gli undici discepoli, intanto, andarono in Galilea, sul monte che Gesù aveva loro indicato. (Anno II). Informativa: Questo sito o gli strumenti terzi da questo utilizzati si avvalgono di cookie necessari al funzionamento ed utili alle finalità illustrate nella cookie policy. . Gesù aveva un'altra risposta. (Testo TILC) 20. We will read through the text and then go back over it to gain an understanding of what it means to be great in the world compared to being great in the kingdom. Matteo 28,1-20. Their indignation was not from a sense of concern for what Jesus would be facing nor from the impropriety of James & John’s request. But Jesus called them to Himself, and said, “You know that the rulers of the Gentiles lord it over them, and their great men exercise authority over them. Matthew 20 Matthew 20:21 Then the mother of the sons of Zebedee came to Jesus with her sons, bowing down and making a request of Him. This shows that perhaps he was prepared. It is, rather, a bright ornament upon the bosom of the self-assured and carnal Christian whose hands are indeed the hands of Abel, but whose voice is the voice of Cain. E Gesù, avvicinatosi, disse loro: «Mi è stato dato ogni potere in cielo e in terra. The truly great follow Jesus’ example and seek to serve, not be served; to sacrifice of themselves, not seek others to sacrifice for them. Jesus takes this opportunity to teach them how to be truly great. Mt 20, 17-28 Dal Vangelo secondo Matteo. Vangelo del giorno: Matteo 20,1-16 – audio e commento Papa Francesco. “It is archaic, out of date, behind the times.” They suppose that man has advanced beyond the wisdom of the scriptures. Every generation wants to think that it is smarter, wiser, better than the previous, but too often it repeats the same mistakes as the previous generation showing that it is not any better, and often worse. 4 Le guardie ebbero tanta paura di lui che cominciarono a tremare e rimasero come morte. Yet they too seem to have misunderstood his message, and asked to be given the highest posts in the future kingdom. By comparing the accounts of the crucifixion we know that her name is Salome, and she is the sister of Mary, the mother of Jesus. Non così dovrà essere tra voi; ma colui che vorrà diventare grande tra voi, si farà vostro servo, e colui che vorrà essere il primo tra voi, si farà vostro schiavo; appunto come il Figlio dell'uomo, che non è venuto per essere servito, ma per servire e dare la sua vita in riscatto per molti". Quando lo videro, gli si prostrarono innanzi; alcuni però dubitavano. Gesù definisce la sua vita e la sua missione: "Il Figlio dell'Uomo non è venuto ad essere servito, ma a servire e a dare la sua vita in riscatto per molti". Nuova Diodati: Matteo 28,19-20. James drank from the cup first. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati. 27e chi vuole essere il primo tra voi, sarà vostro schiavo. This is a very bold request to make. I discepoli non solo non capiscono, ma continuano a pensare alle loro ambizioni personali. Entrando in Qumran nella nuova modalità di accesso, potrai ritrovare più velocemente i suoi commenti e quelli degli altri tuoi autori preferiti! But Jesus called them to Himself, and said, “You know that the rulers of the Gentiles lord it over them, and their great men exercise authority over them. Why? Santissima Trinità (Anno B) (15/06/2003) Vangelo: Mt 28,16-20 While many claim that Jesus is their lord, only a few are His slaves. Matthew 20:20-28 Some have said that the Bible is not relevant to today’s modern world. Matthew 20:20-28. This is also a reminder that all that we get from God is according to His grace – including any rewards give to us for our faithful service. 17 Quando lo videro, si prostrarono. Active. “My son, the lawyer . It is not enough to just know history to keep from repeating it. Si accordò con loro per un denaro al giorno e … Gli altri dieci, udito questo, si sdegnarono con i due fratelli; ma Gesù, chiamatili a sé, disse: "I capi delle nazioni, voi lo sapete, dominano su di esse e i grandi esercitano su di esse il potere. Essi però dubitarono. In verse 23 Jesus tells them that they would indeed drink from it. We call it “buttering them up.” Consider how you approach your boss for a raise. TESTO Commento su Mt 28, 18-20 Casa di Preghiera San Biagio FMA . In quel tempo si avvicinò a Gesù la madre dei figli di Zebedèo con i suoi figli, e si prostrò per chiedergli qualcosa. Wappingers Falls, NY 12590 La madre dei figli di Zebedeo, portavoce dei suoi figli Giacomo e Giovanni, si avvicina a Gesù per chiedergli un favore: "Di' che questi miei figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno". He was the very first of the Apostles to be martyred. Para abatir la vanidad y la ambición de su pedido, Cristo los guía a pensar en sussufrimientos. I am not saying that a parent should not take a certain amount of satisfaction in what their children achieve, but I am saying that parents often become proud over their children because they see it as a reflection of themselves. Visualizza Mt 28,16-20. What mother does not want her children to rise to important positions, to be “successful.” Parents take great pride in how their children turn out – especially if they do achieve important positions. She is Jesus’ aunt, and James and John are Jesus’ first cousins. The corrupting influence of power is that given a little, the appetite is whetted and more power is sought and the means be which it is gained becomes less important as long as it is gained. Now communication can come to us at the speed of light over thousands of miles in full color pictures. Gesù vuole sapere se loro, invece del posto d'onore, accettano di dare la propria vita fino alla morte. But again, that is the natural way of the world. You have to pay attention to its lessons. The mother of James and John comes to Jesus. 28 como el Hijo del Hombre no vino para ser servido, sino para servir, y para dar su vida en rescate por muchos. Gli rispose: "Di' che questi miei figli siedano uno alla tua destra e uno alla tua sinistra nel tuo regno". It would be nice if men were getting smarter and were wiser than Solomon, but such is simply not the case. La richiesta fatta dalla madre a nome dei figli, causa una forte discussione nel gruppo. La comunità deve preparare un'alternativa. Certainly technology had advanced greatly. veste candida come la neve. 18). Jesus did not die on the cross so that you could live in happy circumstances, He died so that your bondage to sin could be broken, that you could be reconciled to God and escape His condemnation, and that you could now have an eternal relationship with Him. We feed the person’s ego telling them how wonderful they are so that they will be favorable to us, and more times than not, it works. The one on the right being “second” in command and the one the left “third” in command. Come accolgo la sofferenza che avviene nella vita e che è il contrario di ciò che chiediamo nella preghiera? Quando hai bisogno, Qumran ti dà una mano, sempre. Even churches are caught up in this mentality defining success in terms of number of members, size of budget or number of missionaries supported. They were bold, part of the reason Jesus nicknamed them, “the sons of thunder.”. Egli le disse: "Che cosa vuoi?" Ora Qumran ha bisogno di te. 21 “What is it you want?” he asked. Potete bere il calice che io sto per bere?". And as John tells us in 1 John 2:16 – the things of the world are passing away. Dal Vangelo secondo Matteo 15,21-28. In Acts 12 we find that Herod kills James with a sword because it pleased the Jews. Da. Quando l'impero romano si disintegra, vittima delle sue contraddizioni interne, le comunità dovrebbero essere preparate ad offrire alla gente un modello alternativo di convivenza sociale. Imparò da sua madre che disse: "Ecco l'ancella del Signore!" Ciò rispecchia le tensioni nelle comunità, sia al tempo di Gesù e di Matteo, come pure oggi nelle nostre comunità. From the parallel account in Mark we find that the first request was that Jesus would do for them whatever they asked of Him. The lesson Jesus teaches His disciples in Matthew 20:20-28 is as relevant today as it was on the day this story took place. The incident seems to have arisen from the promise of the twelve thrones in Matthew 19:28, and is significant as showing how utterly misunderstood was the true nature of the Messianic kingdom. 18 Gesù si avvicinò e disse loro: «A me è stato dato ogni potere in cielo e sulla terra. 21Egli le disse: «Che cosa vuoi?». We do not earn them, we simply receive what is His good will to grant to us. We want others to think not only good of us, but that in some way we are superior to others. Resume Prayer. (Lc 1,38). Si tratta del calice della sofferenza. AUTORI E ISCRIZIONE - RICERCA. To sit on the right and the left hand is to be made the two highest ranks in the kingdom possible. The greatest in the kingdom is the one who is a slave – sold out completely to Christ and His kingdom. Gli dicono: "Lo possiamo". In quel tempo, si avvicinò a Gesù la madre dei figli di Zebedeo con i suoi figli, e si prostrò per chiedergli qualcosa. Ciò che Gesù può offrire è il calice della sofferenza, della croce. Potete forse bere il calice che io sto per bere?" TESTO Commento su Matteo 28,16-20 padre Lino Pedron . Mt 1,20+. Money, prestige, position, power and fame will all come to an end. Vangelo secondo Matteo ... 20 Allora gli si avvicinò la madre dei figli di Zebedèo con i suoi figli, ... 28 appunto come il Figlio dell'uomo, che non è venuto per essere servito, ma per servire e dare la sua vita in riscatto per molti». The old cross brought tears and blood; the new cross brings laughter. In quel tempo, coloro che avevano il potere non avevano nessun interesse per la gente. • Matteo 20,24-27: "Non così dovrà essere tra voi". Verses 20-28. Read full chapter Mateo 20:28 in all Spanish translations • Matteo 20,22-23: La risposta di Gesù. All of them were still infected with the world’s values, and the world values positions of prominence and power. Dal Vangelo secondo Matteo 28,16-20. Egli le disse: «Che cosa vuoi?». All the other disciples, including James, ran away. When I was a little boy, my parents referred to one pastor we had as the “little dictator.” He was a short man who was so obsessed with his own power he did not even want a light bulb changed without his permission.